Niet zo spannend

Valerie27 30 maart 2020
Het boek :dagboek van een nymfomane draait om Val een jonge vrouw van 27 die veel van seks houdt. We volgen drie jaren van haar leven. Het is een boek wat duidelijk en makkelijk weg leest. Leuk om tussendoor te lezen.
Eerst lees je over de avontuurtjes die ze hier en daar met mannen beleefd, later wordt ze verliefd op een man en krijgt ze een relatie met hem. In die relatie laat ze zien dat ze ook trouw kan zijn, ze kijkt zelfs niet meer naar andere mannen. Later blijkt helaas, dat deze man helemaal niet zo lief, leuk en geweldig is als ze dacht. Hij gedraagt zich regelmatig als een ongevoelige zak, maar als hij Val met een grote bos rozen verteld dat het hem zo spijt, sluit ze hem weer in haar hart.
Maar dat had ze beter niet kunnen doen....

Hij zorgt voor een hoop ellende in haar leven en als ze uiteindelijk bij hem weg gaat, kiest ze ervoor om als callgirl in de prostitutie te gaan werken, om de schulden die hij veroorzaakt heeft af te betalen. Uiteindelijk komt ze via haar werk in het escort bureau in contact met een knappe Italiaan waar ze als een blok voor valt. Zou ze dit keer haar ware liefde ontmoet hebben?

Naast de avontuurtjes op seksgebied, zat er weinig spanning in het boek. Ook vond ik het jammer dat je als lezer weinig te weten komt over bijvoorbeeld haar jeugd. Hoe waren haar ouders? Ze zegt in haar boek dat seks voor haar een middel is om genegenheid te vinden. Ik vraag me dan af of ze misschien liefde heeft gemist in de tijd dat ze opgroeide.

Het is leuk dat de schrijfster van het boek: Valerie Tasso zelf 6 maanden in de prostitutie heeft gewerkt, omdat ze nieuwsgierig was en haar ervaringen in het boek heeft verwerkt en het daardoor waargebeurde gebeurtenissen bevat.

Ik geef het boek twee sterren.

Meer recensies van Valerie27