prima om een keer te lezen

Valerie27 24 maart 2020

Ik wil met je mee! Is een feelgoodroman van Jill Mansell.
Het verhaal speelt zich af in een periode van ongeveer vijf jaar waarin we het leven volgen van Mimi.
Ze is een leuke, stoere en lieve vrouw die werkzaam is in de PR.
Op een dag gaat ze op bezoek bij haar vader en zijn vriend Marcus die sinds kort op het platteland zijn gaan wonen in het Engelse dorpje Goosebrook.
Een van de eerste mensen die ze daar ontmoet is de knappe Cal,
waarmee ze meteen een geweldige klik heeft.
Cal is zo'n man die te mooi is om waard te zijn, trouw naar zijn vrouw ,
lief en een hele toffe vader.
Cal helpt om de vader van Mimi en Marcus te laten integreren in het dorp.
Zo leren ze veel mensen kennen en voelen ze zich helemaal thuis.
Ook Mimi is helemaal weg Goosebrook en van de mensen die daar wonen.
In het bijzonder van Cal, maar omdat hij een vrouw heeft zijn ze niets meer dan vrienden.
Of zou het toch nog eens zover komen?

Maar dan gebeurd er iets vreselijks, waardoor het verhaal nieuwe wendingen krijgt.

Zelf heb ik weinig ervaring met feelgoodromans, omdat ik vaak thrillers lees mis ik bij dit genre diepgang en was het hele verhaal best wel voorspelbaar.
Desondanks wist het verhaal wel mijn aandacht vast te houden.
Er komen best veel personages in voor, die trouwens prima zijn uitgewerkt.
Ook gebeurd er veel in het boek, ook heftige dingen zoals bedrog en rouw, waardoor je meeleeft met Mimi en andere karakters.
Vooral CJ vond ik een leuk personage. Een schrijver met een grote mond, maar een klein hartje, die er alles aan doet om niet te hoeven schrijven.

Het boek speelde zich ook niet enkel af in Goosebrook, maar ook in Londen en Majorca.
En omdat het over Mimi gaat in een periode van meerdere jaren, is het leuk dat je haar stappen ziet maken in het leven.

Toch niet meer dan twee sterren voor mij.

Meer recensies van Valerie27