Heftig verhaal over mensenhandel

Boekenmening 06 maart 2023
Vanaf het begin wordt je gelijk het verhaal ingezogen. Het wordt vanuit verschillende personages geschreven, waardoor je het verhaal beleefd.
Het boek moest ik een paar keer wegleggen, omdat ik het zeer heftig vond. Je voelt de angst van de meisjes. De wanhoop, de pijn. Je voelt hoe de pooiers er van genieten om de meisjes op hun manier in bedwang te houden.

Het is een onderwerp wat nog dagelijks speelt. Met dat als gegeven is het gruwelijk wat je leest. Maar dat maakt het boek ook zo goed. De veerkracht van de meisjes die zoveel moeten doorstaan is verbluffend. Het is triest om te lezen dat deze mensenhandel kan blijven bestaan, omdat er mannen zijn die op deze manier aan hun trekken willen komen.

Meer recensies van Boekenmening