Wat heerlijk fantasierijk verhaal!

24 november 2020
Het verhaal is geweldig geschreven en makkelijk te volgen, de schrijfstijl van Michel Faber bevalt mij erg goed. Het was een heerlijk fantasierijk verhaal, met spanning, avontuur en humor. Je wordt door de schrijver echt meegenomen in het verhaal, waardoor je ook mee leeft met de hoofdpersonages, Dhikilo en met Mrs. Robinson (een sfinx, maar ze kon zich ook veranderen naar een hond, een labrador en visa versa). De wereld van Liminus is goed beeldend beschreven, het spreekt echt tot je verbeelding.

Het boek zelf is ook prachtig. Het heeft een mooie (hard)cover, rood met zwarte sierkrullen en in het goud de letter D met daarin een libel ook in het goud.

In dit verhaal verdwijnt de letter D uit de taal, dat was met lezen hier en daar wel even wennen. Ik heb dit boek in het Engels gelezen en eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar de Nederlandse vertaling van dit boek. Dus ga ik die waarschijnlijk ook een keer lezen.

Meer recensies van