Een feelgood met een glimlach

15 november 2020
Ik mocht meedoen met de leesclub van dit boek ‘Het dorpje Happiness’. En dit is mijn beoordeling van het boek.

Als eerste heb ik genoten van dit boek en ik waande mij ook echt in het dorpje Happiness, mede ook door de fijne schrijfstijl en beschrijvingen van Holly Martin. Ik heb nog niet eerder boeken van haar gelezen, maar dat ga ik nu zeker wel doen. Als al haar boeken zo lezen als dit boek, dan kan het alleen maar een feestje zijn. Dit boek valt onder de genre feelgood en zo las het ook. Het was een feelgood wat een glimlach op mijn gezicht bracht.

Het boek heeft een erg leuke kaft. De kleuren geven het een frisse uitstraling en het stemt je ook meteen vrolijk. De kaft geeft ook een duidelijk beeld waar het verhaal zich afspeelt, maar daar kom je pas achter als je het boek gelezen hebt. Het zou ook kunnen dienen als een mooi schilderij voor aan de muur. De quote op de kaft “Het kustdorpje Happiness is de perfecte plek om verliefd (op) te worden!”, daar kan ik me zeker iets bij voorstellen.

De schrijfstijl is vlot en duidelijk geschreven, met hier en daar wat humor. Het leest fijn, waardoor je ook vloeiend door het verhaal gaat. Het boek is ingedeeld met korte hoofdstukken, ook dat vind ik fijn.

Het verhaal gaat over Willow McKay, die na het uitgaan van een relatie van 4 jaar met Garry (met dubbel-r) en door het medelijden van de mensen om haar heen, besloten heeft om opnieuw te beginnen. Naar aanleiding van een (misleidende) advertentie, verhuist Willow – zonder onderzoek gedaan te hebben, of eerst het dorp te hebben bezocht - naar het dorpje Happiness. Eenmaal aangekomen ziet ze dat het dorpje in verval is geraakt en helemaal niet lijkt op het plaatje van de advertentie. Maar daar gaat zij met hulp van Andrew Harrington - waar het al mee klikt vanaf dag één en een liefdevolle relatie mee krijgt - wat aan doen. Er gebeuren leuke dingen in het verhaal, maar het blijft licht en luchtig, wat ook eigenlijk de bedoeling is van een feelgood.

Thema’s in dit boek: een nieuw begin, liefde en romantiek, doofheid en gemeenschapsgevoel.

Dit boek vind ik een echte aanrader en zeker de moeite waard, als je een boek zoekt waar je even niet over na hoeft te denken. Heerlijk voor na een drukke (werk-)dag.

Meer recensies van