Waanzinnig goed!

Veronique Janssen 24 februari 2023
De recensie verscheen eerder op Veronique's Boekenhoekje

Als je de eerdere delen van de serie over Tom Babylon hebt gelezen dan ben je bekend met de goede stijl van Marc Raabe. Het is vlot met een fijn tempo. In ‘De kelder’ is dat niet anders. De hoofdstukken zijn kort en hebben een lekker tempo. De flashbacks en flashforwards worden goed aangegeven. Bepaalde stukken zijn ook schuingedrukt en samen met de duidelijke tijdswisselingen blijft het hierdoor een goed leesbare thriller. Je moet wel je hoofd er bijhouden. Doe je dit niet, dan kun je cruciale informatie missen. In het begin lijkt het een grote chaotische puzzel, maar het wordt tegen het einde allemaal duidelijk.

Het begin van ‘De kelder’ is intens en heel erg goed. Je zit direct in het verhaal en eigenlijk kun je alleen maar doorlezen. Er zitten een aantal mooie twisten in. Het is een verrassend verhaal!

Dit is het vierde deel van de serie over Tom Babylon. Ik zou de boeken allemaal achter elkaar lezen. Dit laatste deel is voor mijn gevoel minder goed los te lezen namelijk. In dit deel komen veel lijntjes bij elkaar en je zult een aantal spoilers lezen uit eerdere delen. Wil je geen spoilers? Lees dan eerst de eerdere delen.

De personages zijn goed uitgewerkt en je leert ze nog een beetje beter kennen. Marc Raabe weet nog meer lagen toe te voegen aan Tom en de andere personages.

‘De kelder’ is een complexe thriller en zit ingenieus in elkaar. Ik vond het een fenomenaal verhaal. Zoek je nog een goede serie? Lees dan de serie over Tom Babylon!

Meer recensies van Veronique Janssen