Mooie combinatie bekende en mindere bekende gebeurtenissen!

Veronique Janssen 28 december 2022
De recensie verscheen eerder op Veronique's Boekenhoekje!

‘Verzamelbundel VI’ bevat tien verhalen over verschillende tijden in de geschiedenis. Je leest bekende gebeurtenissen, maar je maakt ook kennis met minder bekende gebeurtenissen. Het is een mooie afwisseling!

Sandrine van der Velde schreef het eerste verhaal in deze bundel. Het is een origineel verhaal tegen een mooie achtergrond. Het is zo mooi!

Paul Christiaan Smis komt twee keer voor in deze bundel. Hij schreef het tweede en het laatste verhaal. Voor het eerste verhaal koos hij voor een onbekende gebeurtenis. Het is een enorm goed verhaal. De schrijfstijl van deze auteur is heel fijn. Het laatste verhaal vond ik wat minder. Het pakte me niet.

Het derde verhaal van Victor Lemstra is spannend. Het heeft een beetje een sinister uitgangspunt en wat een goede stijl heeft deze auteur!

Key Tengeler koos voor een bijzonder perspectief in zijn verhaal. Het idee om voor deze specifieke gebeurtenis te gaan is goed gevonden.

Marjet Maks schreef een ogenschijnlijk eenvoudig verhaal. Het is een lief en bijna romantisch verhaal. Ik vond het heel huiselijk.

Jeroen Windmeijer mocht het zesde verhaal schrijven. Je moet wel van dit onderwerp houden.

Femke Roobol weet in een korte tijd veel te vertellen. Haar verhaal is spannend en mooi tegelijk. De stijl is fijn en het is meeslepend.

Het verhaal van Martin de Brouwer heeft me niet direct. Het is namelijk niet mijn onderwerp.

Hay van den Munckhof schreef zo’n mooi verhaal. Het is heel goed!

Meer recensies van Veronique Janssen