Aanrader voor de Baantjerfan!

Veronique Janssen 23 september 2023
‘Leven en werk van rechercheur De Cock’ is de biografie die iedereen fan van de serie (zowel van de boeken- als van de televisieserie) zou moeten lezen. Het zit zo goed in elkaar en je merkt dat P. Dieudonné veel research heeft gedaan. Alle verwijzingen staan zo goed aangegeven. Ik herkende tijdens het lezen vooral de titels en langzaam kwamen dan de verhalen terug.

De intro van het boek is goed. Je wordt uitgenodigd om je kennis te testen met een quiz. De stijl van P. Dieudonné is vol humor. Je wordt als lezer direct aangesproken. Dat vond ik zo leuk gedaan!

Het is een verhaal over alle ’trekjes’ van De Cock, de ontmoetingen, andere personages en bekende locaties. Als Baantjerliefhebber moet je dit boek absoluut lezen. Het zit goed in elkaar! Aan het eind staan een aantal interviews met o.a. Klaas Wilting. Dit vond ik een leuke toevoeging.

Het is origineel dat er een biografie over een personage uit een boek is geschreven. Zeker een personage dat zo tot de verbeelding spreekt. Ik heb enorm genoten van deze biografie!

Verscheen eerder op Veronique's Boekenhoekje!

Meer recensies van Veronique Janssen