Het smaakt naar meer!

Veronique Janssen 19 januari 2023
De recensie stond eerst op Veronique's Boekenhoekje

De cover van ‘Zonder angst’ is interessant. Door de ondertitel op de bruine achtergrond zie je niet helemaal haar gezicht en dat is fijn. Je kunt nog zelf een beeld vormen van haar. Ik weet alleen niet of ik voor die bruine streep/vlek gekozen had. Het leidt me een beetje af en lijkt niet helemaal bij de rest te passen.

Inge van Prooijen heeft een lekkere stijl. Het is vlot en pakkend. De hoofdstukken zijn kort en in het begin zit er een goed tempo in het verhaal. In het midden van het verhaal is de balans een beetje weg. Het is dan een stuk trager dan in het begin.

De sluimerende spanning vanaf de eerste pagina maakte wel veel goed. Er wordt opgebouwd naar ‘iets’ (sorry voor de vaagheid, maar ik wil geen spoilers weggeven). Inge van Prooijen weet me wel geboeid te houden. Gelukkig stelt het ‘iets’ niet teleur.

Het einde van deze thriller is het beste. Het is fenomenaal. Het zit zo goed in elkaar! Het is er eentje die je bij blijft. Het is onverwachts.

Psychologisch zit deze thriller heel goed in elkaar. Er wordt echt een spelletje met je gespeeld. Ik houd ervan! ‘Zonder angst’ is het thrillerdebuut van Inge van Prooijen en het smaakt zeker naar meer.

Meer recensies van Veronique Janssen