Niet voor mij

Vydnic 18 augustus 2020
De boeken van Santa kwam ik meer malen tegen en omdat ze vergelijkbaar zouden zijn met de boeken van Lucinda Riley gaf ik ze een kans toen ik dit boek tegen kwam in de bibliotheek.

Maar nee, voor mij haalt dit boek het niet bij de boeken van Lucinda. Misschien heb ik het verkeerde boek gekozen om mee te beginnen?
Maar ik miste iets, het raakte me op de een of andere manier niet echt. Terwijl er genoeg ingrediƫnten in zitten die me normaal wel aanspreken: Ierland, een kasteel, een beetje magie doordat Kitty en haar grootmoeder (natuur)geesten zien, vriendschap en de geschiedenis van Ierland.

Het was nu ook weer niet zo dat het boek het zo niet was dat ik het na een paar hoofdstukken weg heb gelegd, dat niet. Maar dat ik het niet weg kon leggen? Nee dat was zeer zeker niet aan de orde.
Wat voor mij een afknapper was, waren de vele losse draadjes aan het eind van het boek. Hoe gaat het nu verder met Kitty, Jack (2x), Bridie, Celia en Harry? Geen enkel draadje is afgehecht. Dat is wel het geval in de boeken van Lucinda Riley. Ik houd al niet van boeken die een open einde hebben, maar dit boek maakte het wel heel bond met meerdere open einden.

Nu zie ik dat er nog twee delen zijn in deze serie, maar ik geef het op. Ik kan me er niet toe zetten om die ook te gaan lezen.

Meer recensies van Vydnic