Uit de schaduw stappen

Vydnic 16 augustus 2020
Derde deel van de zeven zussen serie. Het duurde even voordat hij bij me binnen kwam vanaf de bibliotheek, maar dit boek was het wachten zeer zeker waard.

Net als de andere twee delen is dit een dubbel verhaal. Het verhaal van Star de derde geadopteerde zus en het verhaal van Flora. Uiteraard hebben ze met elkaar te maken en komen de verhaallijnen tegen het eind samen. Twee sterke bijzondere vrouwen, beiden geven veel om een zus en offeren zich daarvoor zelfs op.

Star spreekt me aan, met haar introverte voorkomen en haar liefde voor boeken en de boekwinkel. Zo dapper dat ze eindelijk uit de schaduw van haar zus probeert te stappen en haar eigen weg volgt.
Flora heeft een heel ander leven, omgeven door mysterie in haar jeugd. Anderen lijken dingen over haar te weten die ze zelf niet weet. En de tijd waarin ze leeft is ook niet de makkelijkste maar gelukkig is ze een sterke vrouw.
Het boek leest heerlijk weg. Ik kon het moeilijk weg leggen omdat ik wilde weten hoe het verder ging met zowel Star als Flora en wat het verband nu was. Mooi om het huis in beide boeken te zien voor komen.

Als je de andere boeken in deze serie hebt gelezen dan is dit zeker een aanrader. Het vorige boek deed wat met me vanwege Noorwegen, dit boek deed wat met me vanwege onder andere de liefde voor boeken en het opbloeien van Star. Het lake district staat nog op mijn wensenlijstje om ooit eens te bezoeken.

Meer recensies van Vydnic