Mooie plotwendig

wat wij lezen 20 februari 2020
Ties is de enige die zijn beste vriend kan zien. Met Gozert is zijn leven nooit kleurloos en als een situatie te saai te dreigt worden, dan verschijnt Gozert en krijgt alles een dikke laag fantasie over zich heen. (Dit wordt trouwens geweldig in beeld gebracht door kleurrijke illustraties op bijna elke pagina van het boek.) Grote mensen veranderen voor hun ogen in heksen, trollen, Vikingen of slijmerige slakken en die moeten verslagen worden natuurlijk! Hierdoor komt Ties vaak in de problemen, maar dat heeft Gozert niet door. Het lukt niet om de rare fratsen van zijn beste vriend te negeren en de ouders van Ties maken zich zorgen om hem en zijn denkbeeldige vriend. Maar Gozert is helemaal niet denkbeeldig, hij is alleen maar onzichtbaar dat is heel wat anders!

Dit boek begint luchtig met onschuldige kinderfantasie en het krijgt al snel iets meer diepte als Ties erachter komt dat de grote mensen in de war raken als ze iets niet kunnen verklaren. Ik vond het een origineel onderwerp en een ontroerend verhaal. Onze zoon van 9 heeft ervan genoten en ik misschien nog wel meer. Ik zat me vaak af te vragen of het Ties zou lukken om Gozert te mogen blijven zien en ik vond elk karakter een mooie toevoeging in het boek! De plotwending op het eind was ronduit ontroerend en een verrassend, maar perfect eind!

Meer recensies van wat wij lezen