Mma Ramotswe #6

weaverannie 16 september 2021
Een boek waar bij je tijdens het lezen geregeld in de lach schiet, is beslist vijf sterren waard. Zo vaak komt dat niet voor.
Dat was ook zeker niet het geval bij het lezen van deel 1, nu al weer lang geleden. Maar de vrouwelijke detective met het traditionele postuur moet je leren kennen. Ze treedt in herhalingen, wat eerst vervelend was, maar waar je nu vaak om moet lachen.
De andere personages worden in de serie steeds meer uitgewerkt, zoals de echtgenoot, de assistente, de leerjongens en de mevrouw van het weeshuis. In dit deel komen een paar nieuwe gegadigden voor om in volgende delen te verschijnen, zoals de nieuwe dansvriend van Mma Makutsi en de nieuwe assistent in het garagebedrijf. Ik ben benieuwd.
Erg veel detectivewerk komt niet voor: Mma Ramotswe doet het rustig aan. Ik vind het een geweldige serie, maar kan me ook voorstellen, dat anderen er niet zo over denken. Maar je krijgt de indruk, dat je in haar woonplaats zonder problemen de weg zult kunnen vinden.

Meer recensies van weaverannie