Een verhaal wat je bij blijft

WendyBlogt 03 mei 2023
In een woord wauw wat een verhaal. Ik vind het erg lastig om dit boek te recenseren zonder dat ik iets verklap over het verhaal. Laat ik met de cover beginnen, hierop staat een perzik en als je de cover voelt dan voelt hij ook echt zo zacht als een perzik.

Het is een bijzonder verhaal wat je zeker bij blijft, het gaat vooral over de kracht van de hoofdpersoon Victoria. Haar leven is alles behalve makkelijk en zoals de achterflap laat weten moet ze vluchten en haar kostbaarste bezit achter laten.

'Net zoals een enkele regenbui de oevers van een rivier kan wegspoelen en haar loop kan veranderen, zo kan één toevallige gebeurtenis het leven van een jonge vrouw bepalen - en uitwissen wie ze daarvoor was.' Shelley Read

Het verhaal is verdeeld in vijf delen, tijdens het lezen van het verhaal begrijp je waarom het opgedeeld is in tijdsvakken. Het is een verhaal wat lang nog alle kanten op kan gaan, hierdoor blijft het een boeiend en interessant verhaal om te lezen. Over de zeventienjarige Victoria kom je erg veel te weten, zij is de hoofdpersoon uit het verhaal. Je maakt een deel van het verhaal vanuit haar perspectief mee. Je krijgt erg veel respect voor Victoria en leeft echt met haar mee.

Het verhaal is erg beeldend omschreven, zodat je je echt in de omgeving van Colorado waant. Het gaat zelfs zover dat je bijna kunt voelen welk seizoen het is en dat je de geur van perziken ruikt. Dit maakt dat je echt meeleeft met het verhaal.

Het boek is een aanrader als je graag romantische indrukwekkende verhalen houdt die je zeker lang bij blijven.

Meer recensies van WendyBlogt