Het verhaal wordt steeds beter

WendyBlogt 15 maart 2023
Dit boek is het derde deel in de Love Heart Lane serie. Het boek is afzonderlijk te lezen, maar in de eerste twee delen lees je al veel over de gemeenschap en de personages, daar om is het aan te raden die eerst te lezen. Deze cover is ook weer zo ontzettend mooi, met alle zachte kleuren past hij perfect bij de serie. En dan moet ik natuurlijk ook iets zeggen over de mooie afgeronde hoeken, je ziet het niet als het boek in de kast staat, maar ze zijn erg mooi en geven de serie iets herkenbaars.

In dit derde boek van neemt Christie Barlow je mee terug naar het pittoreske dorpje Heartcross en de mensen die daar wonen. In Gelukkig in Clover Cottage wordt het verhaal van Allie en Rory verteld. Met natuurlijk alle dorpsbewoners die ook even langskomen in het verhaal.

Net als de eerste twee delen van de serie is dit een heerlijke feelgood-roman die je doet wegdromen naar het leven in een idyllisch Engels dorpje. Barlow beschrijft de omgeving en de personages zo gedetailleerd dat je jezelf er meteen in waant. Het is dan ook niet verrassend dat dit boek perfect past bij een regenachtige dag met een kopje thee en een warm dekentje.

Zonder teveel te vertellen wil ik wel meegeven dat ik het erg knap vind hoe Christie het is gelukt om een ziekte aan het verhaal toe te voegen waarbij alle emoties zo ontroerend en realistisch beschreven zijn dat je wel met ze mee moet leven. Het is hartverwarmend om te zien hoe iedereen zich inzet om er het beste van te maken.

Natuurlijk zit er ook nog een vleugje Feelgood in het verhaal. De romance tussen Allie en Rory is erg goed uitgewerkt, ze hebben hun diepte- en hoogte punten en daar ben jij als lezer getuige van. Barlow heeft een talent voor het creëren van aantrekkelijke en sympathieke personages die je meteen in je hart sluit. Hun ontluikende liefde is zoet en romantisch, maar niet overdreven sentimenteel. Het is fijn om te zien hoe ze elkaar helpen en ondersteunen in hun persoonlijke en professionele leven.

Het plot van het boek is goed opgebouwd en bevat genoeg spanning en verrassingen om de lezer geboeid te houden. Hoewel sommige elementen van het verhaal voorspelbaar zijn, weet Barlow toch een aantal onverwachte wendingen in te bouwen die het verhaal interessant houden.

Het is een heerlijk boek voor lezers die houden van romantiek, feelgood en het leven in een charmant Engels dorpje. Het is een hartverwarmend verhaal over liefde, familie en vriendschap dat je gegarandeerd met een glimlach op je gezicht achterlaat. Ik kan in ieder geval niet wachten tot deel 4 in Oktober uitkomt. Want tot nu toe wordt het met elk deel steeds beter

Meer recensies van WendyBlogt