Goed begin van de serie

WendyBlogt 01 mei 2023
Dit boek is het eerste deel van de Sam Larssen serie.

Ik was erg nieuwsgierig naar het verhaal, waar het in het begin leek om een verdwijning te gaan, was het zoveel meer dan dat. Vanaf het begin tot het einde word je meegenomen in de zoektocht van Sam Larssen. Hij wordt door de welgestelde familie van Beuningen - Heijmans gevraagd om onderzoek te doen naar de vermissing van hun dochter.

Je begint al meteen vol in het verhaal, Sam gaat op onderzoek uit en begint bij de familie van Beuningen-Heijmans, hier word al snel duidelijk dat niet iedereen met hem mee wil werken. Zijn onderzoek neemt al snel een andere wending waardoor je er achter wil komen hoe en of het opgelost gaat worden.

Het verhaal vanaf het eerste moment af aan al spannend. Meredith is vermist en moet zo snel gevonden worden, dat is de rode draad in het verhaal. Maar al snel blijkt dat het verhaal anders in elkaar zit en dat het niet zomaar een klus voor een privé detective is. Het verhaal leest erg fijn en omdat de constante spanning voelbaar is wil je blijven lezen. Je wordt zo meegenomen in het verhaal dat sommige momenten wat voorspelbaar zijn en ervoor zorgen dat je de personages zou willen waarschuwen.

De personages in het verhaal worden erg goed beschreven, je leert de familie leden kennen en verder ook iedereen die iets met het verhaal van doen heeft. De personages worden erg realistisch neergezet en de onderlinge banden komen uiteindelijk ook allemaal naar boven.

Het is een erg goed eerste deel van de serie wat zorgt dat je er meer van wil lezen.
Het is een aanrader voor als je graag spannende detective verhalen leest. Ik ga snel door naar deel twee

Meer recensies van WendyBlogt