Mijn eerste Jojo... geslaagd

wendyvp2711 16 januari 2020
Kentucky jaren 30 (1937) een stuk terug in de tijd ,een stuk geschiedenis gebaseerd op Waargebeurd Verhaal.
Een boek waar je de mooie en ontroerende gebeurtenissen over vriendschap te lezen krijgt.. een boek waar je intussen ook weer een stuk kan bijleren als je net als ik niet wist dat een Paardenbibliotheek echt kon bestaan ..

5 Vrouwen .. 5 Vriendinnen gaan dagelijks op pad door weer en wind ..door de bossen om zo tot bij het arme gedeelte van de stad boeken uit te lenen,ook dit brengt veel verhalen met zich mee... niet iedereen heeft vertrouwen in de Bibliotheek...maar zeker niet in Alice ..die Engeland achter zich liet om met haar Echtgenoot en zijn Vader in Baileyville te gaan wonen...mensen zien haar als iemand van hogere komaf en kunnen dit niet zomaar accepteren..

Intussen kampt Alice met problemen in haar gezin.. waardoor ze meer en meer om de bibliotheek en de meiden begint te geven... maar niet alleen dit...Wordt Alice verliefd op een andere man?? Moet ze in de Stad blijven of deze verlaten.. een moeilijke keuze.

Wanneer door een vreselijke gebeurtenis heel de stad zich tot de Bibliotheek keert en wil dat hij sluit... moeten de dames vechten voor hun onschuld... zeker wanneer 1 dame achter de tralies beland en Kentucky op zijn kop staat...

Zal hun onschuld bewezen worden?
Overwint de Bibliotheek dit drama?
Lees dit boek en laat je meeslepen in het prachtige verhaal .. die je beslist niet zult kunnen loslaten.

Jojo stal mijn hart,er zullen beslist nog boeken in mijn kast volgen van haar,een aanrader.

Meer recensies van wendyvp2711