Van Amsterdam tot Barcelona - vijf stops

Wil 17 december 2019
Liefde in de lucht - Petra Kruijt omnibus

Een gezellig, luchtig boekje met vijf verhalen / vluchten uit het leven van de achtentwintigjarige onzekere aspirant-stewardess (cabin attendant) Hannah die na allerlei baantjes te hebben gehad eindelijk haar droom heeft verwezenlijkt. Ze had al een onafgemaakte hbo-opleiding en een studieschuld, was o.a. verkoopster in een dierenwinkel, werkte bij de chatklantenservice ( de perfecte manier om je hoop voor de mensheid te verliezen (…) en toen de horeca in bij de IJsbreker waar ze haar vriendin voor het leven, Myrthe, aan over hield.

Het zijn vooral verhalen over vriendinnen, vrouwendingen, vriendschap, liefde en seks met piloten en andere soms geheel verkeerde keuzes… En de lezer krijgt nog een paar tips mee over de bezochte steden.

Vooral heb ik genoten van het sprankelende, jeugdige taalgebruik en de leuke woordvondsten. Een heerlijk e-boekje om niet bij na te hoeven denken, om ergens in een wachtkamer, in een bus, trein of vliegtuig (!) te lezen en te glimlachen bij de herkenbare ongemakkelijke momenten die Hannah beleeft en beschrijft. Bijzonder geschikt voor jeugdige lezers.

Hannah wilde altijd al een perfecte stewardess worden: “de in hemelsblauwe mantelpakjes gehulde perfectie” en daarna een man… “Ik ben helemaal klaar voor de liefde. Maar ik stap er niet meer met zevenmijlslaarzen in, zoals ik met A. gedaan heb”, verzucht Hannah.
Of ze daarin slaagt?
Lezen maar dit ***adventsgeschenk van Hebban waarvoor mijn dank.

Meer recensies van Wil