de Londense Swinging Sixties prachtig weergegeven

woutvisser3831 27 oktober 2023
Ja .... iedereen die de Londense popcultuur-explosie van de jaren 19-Zestig heeft meegemaakt zal zich in dit prachtige fotoboek verliezen.

Frank Habicht heeft ons een reeks foto's nagelaten over zijn belevenissen in het Londen van toen. Vaak foto's van gewone mensen & gewone straatbeelden. Of van mensen die toen beroemd waren en nu allang zijn vergeten. Gefotografeerd in stijlvol zwart/wit, en altijd met goede smaak.

De beroemdste personages in dit boek zijn the Rolling Stones, maar hun handvol foto's vormen wel een uitzondering. Zo heeft Habicht the Beatles nooit voor zijn lens gehad -- het doet er in dit sfeervolle boek ook niet toe.

Bij iedere foto geeft Habicht het wie, waar, of wanneer aan. En, waar toepasselijk, voorziet Habicht een foto van prettig en ontspannen commentaar.

Eén zo'n commentaar wil ik u niet onthouden: Habicht fotografeerde een naakt vrouwelijk model in de ruïne van een gebombardeerde kerk. Op een gegeven moment stond zij hoog op de kerktoren, en viel de plank waarover zij was gelopen naar beneden. Ze kon niet meer terug, en Habicht zag zich genoodzaakt om de brandweer erbij te halen. Met angst voor een forse boete, die hij tot zijn opluchting niet kreeg ... 'no fine for me was fine by me', zo besluit hij.

Meer recensies van woutvisser3831