hoge verwachtingen. viel wat tegen.

YvonZ 09 september 2020
Oude vriendinnen komen elkaar tegen. Ze blijken op een prachtig landgoed te wonen, waar de heer des huizes 25 jaar geleden spoorloos is verdwenen. Tijdens hun aanwezigheid vallen er nog 2 doden. Het is geen standaard thriller. Misschien een beetje literaire thriller achtig zoals Saskia Noort of Suzanne Vermeer. Hoewel het makkelijk weg leest en ik ook wel wilde weten hoe het afliep, was het niet erg boeiend. De personages zijn nogal vlak en het verhaal onwaarschijnlijk. Hoewel dat laatste natuurlijk vaker voorkomt en dat soms niet bezwaarlijk is.
Gezien de aandacht, ook van serieuze literaire media, zoals VPRO boeken, had ik hoge verwachtingen. Daarom een 2,5 naar beneden afgerond naar een 2.

Meer recensies van YvonZ