Annelies Jesse 24 november 2011
In schaduwkant maken we kennis met Nora, die als 17 jarige door haar vader uit de klas wordt geplukt en met haar familie verdwijnt met onbekende bestemming. Als Nora 10 jaar later terug is zoekt ze haar heil in voedsel en fantasieën, totdat ze een man ontmoet…

Het verhaal wordt afwisselend verteld zowel de 17 jarige Nora als de oudere Nora komen aan het woord. Het verhaal is beeldend geschreven. Beide verhaallijnen worden goed uitgewerkt en zijn beeldend geschreven. Het kost je als lezer dan ook geen enkele moeite om je in te leven in Nora. Al direct vanaf de eerste pagina pakt het verhaal en laat je niet meer los. Je moet en zal verder lezen om te weten hoe dit verhaal verder gaat en afloopt. De opbouw van het verhaal is dan ook goed. De spanning wordt stukje bij beetje opgevoerd om daarna met een zinderende ontknoping te eindigen.

Kortom, Schaduwkant is weer een reuze spannend boek dat je in één ruk uitleest en smaakt naar meer. Ik geef het boek dan ook 4 sterren

Meer recensies van Annelies Jesse