Dit boek is absoluut geen aanrader.
Om te beginnen is de cover heel aardig, oogt spannend.

Een stel is op weg met de auto dan worden ze van de weg gehaald door een agent en ergens anders naar toe gestuurd. Plotseling rijden ze in het bos op een spijkermat. Banden lek. Ze zoeken een onderkomen en komen dan bij Het Huis. Ze gaan het huis binnen en beleven allerlei vreemde dingen. Er zijn meer "mensen" in het huis die iets minder goede bedoelingen met het stel heeft. Zo word het een ronddwalen in het huis. Het huis veranderd van binnen steeds en ze komen steeds in de stookruimte terrecht. Maar er moet een dode vallen, dan is het kwaad tevreden.

Dit is een boek van steeds herhalende passages, steeds maar weer om vanuit die stookruimte naar buiten proberen te komen je word er een beetje moe van.
Dan denk je dat er wel een spannend eind aan zit te komen met de ontknoping. Het is meer een Peretti boek dan een Dekker.
Een beetje te vergelijken met De eed van Peretti alleen in dit boek gaat hij vaak op herhaling.
Ik heb ook het idee dat de uitgever (Voorhoeve) de 330 bladzijden die het boek telt met hangen en wurgen vol heeft moeten krijgen.
Er komt na bijna elk hoofdstuk een lege bladzijde en als je weet dat het boek 43 hoofdstukken heeft dan kun je het aantal lege bladzijden ook wel raden.

Samenvatting: zeer telleurstellend boek van 2 topauteurs.