De 100

Astrid80 20 april 2017
Kass Morgan is geboren op 21 juli 1984 in New York. Ze is een Amerikaanse schrijfster en redacteur. Ze is voornamelijk bekend door de serie de 100. Er is een serie van de boeken gemaakt, deze ging op 19 maart 2014 in première op The CW.
Het boek gaat over dat de aarde onleefbaar is geworden. In het ruimteschip waar de mensheid leeft, raken de voorraden langzaam op. Het lijkt een onmenselijke oplossing: 100 jeugdgevangenen worden teruggestuurd naar de aarde om te zien of ze kunnen overleven. Krijgen ze een tweede kans of is dit voor hen het einde? Clarke droomde al jaren van de aarde en wilde er samen met haar ouders naar toe. Nu moet ze alleen. Voor Glass betekent het dat ze iemand moet achterlaten tegen wie ze nooit meer zal kunnen zeggen waarom ze echt werd opgepakt. Bellamy en Wells behoren niet tot de 100 gevangenen, maar willen allebei mee om iemand te beschermen. Tegen welke prijs doen ze dit? De 100 moeten samen proberen te overleven, maar wie kun je vertrouwen als al je lotgenoten een crimineel verleden hebben? Lezen vanaf ca 15 jaar.
Ik heb de serie nog niet gezien. Ik wil eerst alle drie de boeken lezen. Ik heb mensen horen zeggen dat het boek en de serie niet op elkaar lijken, dus ik ben benieuwd. Het boek vind ik in ieder geval goed! Ik heb weer een nieuwe serie erbij. Het leest vlot weg. Ik ben benieuwd naar de andere 2 delen en de serie.

Meer recensies van Astrid80