Gemengde gevoelens

Evelien 16 juni 2019
Finn en Layla rijden door Frankrijk terug naar huis na een vakantie. Na een sanitaire stop komt Finn terug bij de auto waar hij ontdekt dat Layla niet meer in de auto is. Ze is spoorloos verdwenen. Na een korte inleiding begint het boek 12 jaar later, Finn is verder gegaan met zijn leven. Hij lijkt gelukkig en het verleden met Layla achter zich te hebben gelaten. Totdat er een raadselachtig spel begint met tekenen die naar Layla verwijzen. Dan begint de zoektocht en de onzekerheid....

Ik kocht dit boek als Libelle Bookazine en het is niet het genre wat ik normaal lees. Toch sprak het verhaal mij aan. Het begon goed en je wordt meteen het verhaal in gezogen. Wat speelde er tussen Layla en Finn en wat is er die nacht met Layla gebeurd? Halverwege het boek wordt het verhaal echter steeds langzamer en langdradiger. Door het vele speculeren van Finn raakte ik mijn interesse in het verhaal kwijt. Het laatste stuk gaat weer wat beter en de, voor mij verrassende, ontknoping volgt.

Uiteindelijk een verhaal dat mij toch, vooral door het slot, heeft gepakt. Door het trage geheel van het verhaal geef ik het drie sterren.

Meer recensies van Evelien