'of waarom mijn naam niet Hey,Sexy is'

Brigitte 13 april 2016
De titel van het boek sprak me enorm aan, zeker toen ik wist dat dit ook van de hand was van de auteur van #wijoverdrijvenniet. Ik had hier al zoveel over gehoord en was heel benieuwd hoe dit in een boek verwerkt kon worden.
"Echte vrouwen bestaan niet", gaat maar zeer kort verder op dit thema. Er komt voornamelijk veel terug over feminisme en hoe echte vrouwen, zoals het stereotiep het voorschrijft, echt niet bestaat. Niemand is perfect - lijst maar eens de dingen op van je lichaam waar je niet tevreden mee bent, hoe snel was er inderdaad een lijstje - en niemand is gelijk.
Waar wel gelijkheid in moet bestaan is man/vrouw, en dat vond ik zeer frappant hoe onontwikkeld we daar nog in zijn.
Zeer leuk omschreven boek, hoewel het meer aanvoelde als een scriptie.

Meer recensies van Brigitte