vlot eerste deel

Cece 16 november 2018
Een boek wat meteen je aandacht trek met de kaft en waardoor je het gelijk wil gaan lezen. Tomi Adeyemi heeft haar eerste deel van de serie zo geschreven dat we gelijk in het verhaal getrokken worden. Ze beschrijft het op zo'n manier dat het lekker vlot te lezen is maar je toch niet ontkomt aan haar boodschap wat zij uitdraagt via dit boek en komende serie. Het verhaal begint bij een van de hoofpersonen Zélie, dochter van en maji die door de koning op gruwelijke wijze omgebracht is. Magie is letterlijk een doodvonnis waardoor iedereen in constante angst leeft. De koning heeft gezorgd dat er geen magie meer is , maar is dat wel zo?
Zélie gaat op zoek samen met haar broer Tzain en onderweg komen ze de prinses tegen die zich bij hun voegt maar op hun hielen gevolgd haar broer de prins. Het verhaal laat de onderdrukking, discriminatie van volkeren zien in een zeer vlot en makkelijk geschreven magisch verhaal

Meer recensies van Cece