Heftig en beklemmend verhaal

Cest Moi 21 januari 2018
Lief van je van Roanne van Voorst was voor mij de 1e titel die ik van haar heb gelezen en was dus even wennen. Het was ook een titel die je ook gelijk op het verkeerde been zet. Je verwacht een romantisch verhaal, totdat je de omslag beter bekijkt.
Het boek is ingedeeld in 3 delen en geschreven in de “ik” vorm; wat het erg persoonlijk maakt.
In de proloog lees je al in de 1e zin dat Justin - de broer van Rêve - een half uur na zijn eerste zoen van de Van Marelbrug te pletter is geslagen op het water - dus een heftig begin.
In deel 1 lees je hoe Rêve en haar ouders het verlies van hun zoon en broer niet goed kunnen verwerken. Vooral Rêve voelt zich erg schuldig en geeft haar studie op! Geheel ontspoort meldt ze zich aan bij het leger omdat haar overleden broer Justin ook van plan was om tegen IS te gaan vechten in Sirië.
In deel II verteld ze over het leger en ervaart ze dat de opleiding zwaar dat is, maar ze gaat toch door en wordt uiteindelijk uitgezonden naar Sirië. Wanneer ze gewond raakt, gaat ze in Nederlandrevalideren.
In deel III merk je dat Rêve lijdt aan PTSS en voelt ze zich niet goed. Ze gaat in therapie maar komt uiteindelijk in de gevangenis.
In de Epiloog wordt de rechtzaak van Rêve beschreven en komt de waarheid aan het licht.

Hoewel het even wennen was aan dit boek en de schrijfster; maar je omdat je het boek toch wil uitlezen, vind ik het een aanrader! Bedankt dat ik de kans heb gekregen om met dit boek en deze schrijfster kennis te maken.

Meer recensies van Cest Moi