Gemiddeld ...

Cor Sica 14 mei 2017
Door de vele recensies was ik benieuwd naar dit boek / deze schrijfster.

Het boek leest makkelijk weg. De schrijfstijl is prima. Je hoeft er niet te veel bij na te denken. Het is geen top boek. Drie sterren.

Inhoudelijk berust het boek op veel toevalligheden. Dat een jong meisje slimmer is dan de recherche is ongeloofwaardig. Het is ook net of ik het verhaal al eens eerder heb gelezen. Of gedeeltes van de inhoud. Alsof het verhaal wel erg lijkt op een eerder boek dat ik heb gelezen. Maar dat kan ook een gevoel zijn.

In andere recensies wordt aangegeven dat het op een jeugdboek lijkt. Qua manier van vertellen ben ik het daar mee eens. Qua gruwelijkheden niet. Die doen denken aan Karin Slaughter.

Al met al een prima boek voor tussen door. Ik hou wel van series en ga door met het tweede deel. Ben benieuwd of dat boek al van een hoger niveau is. Ik hoop van wel.

Meer recensies van Cor Sica