Mooie serie

Elma Hafkamp 27 mei 2018
In dit deel dat dezelfde periode beschrijft als deel 4, namelijk WOII, wordt het verhaal van Johanne Lauritzen verteld, de dochter van Lauritz Lauritzen. Hij was de hoofdpersoon/verteller in deel 1,3 en 4. In deel 5 wordt vooral beschreven hoe de oorlog in Zweden, een onafhankelijk land, wordt beleefd en hoe het geloof dat Duitsland wint langzaam kantelt. Ook de verhalen over de behandeling /vernietiging van de joden komt langzaam op gang en wordt eigenlijk niet geloofd. Bijzonder in dit verhaal is dat Johanne die 1/2 Duits, 1/2 Noors is, woont en werkt in Zweden in dienst van het Britse leger. Voor mij mooie (voorlopige) afsluiting van deze reeks. Inmiddels zijn deel 6 en 7 uitgebracht en misschien dat ik die later nog eens oppak.

Meer recensies van Elma Hafkamp