Verrassend prachtig

24 juli 2016
Samenvatting
Clare maakt áltijd lijstjes. En vanavond komt het erop aan: de laatste avond met Aidan voordat ze op kamers gaan, ver weg van elkaar. De grote vraag is: kunnen ze er maar beter een punt achter zetten, of kiezen ze voor een lange-afstandsrelatie?

Om dat uit te vogelen heeft Clare een lijstje gemaakt die hen langs alle bijzondere plekken moet brengen van hun tijd samen. Wordt het een tot ziens voor altijd of alleen voor nu?

Mijn mening:
Het boek heeft me verrast op een goede manier. Clare en Aiden willen allebei gaan voor hun studie en dat begrijp ik ten volle. Maar dan blijft de vraag; Werkt een lange afstandsrelatie wel? Je weet namelijk niet wat de ander uitspookt. Ook zie je elkaar veel minder dan ervoor. Kunnen ze dat aan of niet?

"Als Aidan de deur opendoet, gaat Clare op haar tenen staan om hem een kus te geven, en even voelt het net als andere avonden."

Voor wie?
Het boek is voor jongere lezers en voor mensen die even een boek willen lezen zonder er veel bij hoeven na te denken. Dat komt door de simpele zinnen en het eenvoudige taalgebruik van de personages. De keuzes die ze maken zijn soms een beetje onnozel maar toch goed doordacht. Hierdoor kon ik goed meeleven met Clare en Aiden

"Misschien is de wereld niet zozeer vol voortekenen, maar zijn het vooral de mensen zelf die alles aangrijpen om zichzelf te overtuigen van wat ze hopen dat waar is."

Hallo, tot ziens en alles daartussen is een leuk boek als je even over niets wil denken behalve het liefdesverhaal van Clare en Aiden. Er is eenvoudig taalgebruik en korte zinnen waardoor je het in een mum van tijd uit hebt. Het is een leuk boek voor in de vakantie daarom krijgt het boek ook 4 sterren van mij.