Recensie Tweede adem

13 mei 2009
Na het lezen van Tweede Adem uit De Winter-case, ben ik nog steeds van mening dat
Corine Hartman de Nederlandse Camilla Lackberg is!

Tweede Adem is het 2e deel uit De Winter-case.
Net als in het 1e deel, Schone Kunsten, moet Inspecteur Nelleke de Winter, samen met haar team, een moord zien op te lossen.
Hierin verweven lees je meer over het privéleven van Nelleke: haar verdriet, angsten en hoop.
Door de korte hoofdstukken en prettige schrijfstijl, is het moeilijk om dit boek weg te leggen.
Het is gewoon een goedlopend en realistisch verhaal!

Tijdens het lezen van Schone Kunsten krijg je al een zwak voor de hoofdpersoon Inspecteur Nelleke de Winter, maar na het lezen van Tweede Adem, kan je niets anders dan haar volledig in je hart sluiten.

Soms wordt er even subtiel iets aangehaald uit Schone Kunsten, maar dit betekent niet dat je perse het 1e deel gelezen moet hebben ( maar wat natuurlijk wel zo leuk is!), want de schrijfster weet het, zonder in herhaling te vallen, goed te beschrijven.

Tweede Adem is een boek wat je in één adem wilt uitlezen!