Recensie Aankomen in Bali

19 mei 2011
Het boek heeft niet aan mijn hooggespannen verwachtingen kunnen voldoen. Het is dan ook geen liefdesverhaal zoals de ondertitel laat vermoeden maar eerder een zoektocht om de Oosterse levensfilosofie te kunnen begrijpen. De schrijfster heeft naar mijn aanvoelen teveel in het boek willen steken.

Enerzijds is er het verhaal van een jonge man die zich meer erkent in de Oosterse mentaliteit en anderzijds haar eigen zoektocht om de Oosterse levenswijze te doorgronden. Dat de schrijfster een journaliste is komt sterk naar voor in de vele gedetailleerde beschrijvingen mbt Balinese dansscholen en orkesten. Leuk om lezen maar het geeft geen extra dimensie aan het verhaal of de roman. Het geeft naar mijn aanvoelen eerder aanleiding tot een gevoel van logheid wat de leesbaarheid van de roman niet echt ten goede komt.