Auteur Els Beerten heeft een bijzonder geslaagd stramien uitgebouwd door haar roman te baseren op vier pijlers die het ganse drama schragen. Ze vertelt het aangrijpende verhaal vanuit vier verschillende invalshoeken en biedt de geboeide lezer inzage in de emotioneel beladen belevenissen van de beide sleutelfiguren Ward en Jef, terwijl de kleine Remi, broertje van Jef en hun beider grotere zus Renée op hun beurt, ieder hun eigen kijk op het familiale drama ventileren.
Els Beerten evoceert met een fascinerende bevlogenheid een periode uit de vaderlandse geschiedenis die tot op de dag van vandaag niemand onberoerd kan laten. De schildering van het wel en wee van een volkse gemeenschap, verbonden door de uitstraling van de plaatselijke fanfare en de geestdriftige inbreng van de hoofdpersonen is hartverwarmend.
Beerten bezit de gave in een enkele zin, een enkele uitdrukking haar lezer te doen glimlachen of bij de keel te grijpen.
Kennis te mogen maken met een vader en een moeder zoals Els Beerten hen levendig maakt, is een heel erg ontroerende ervaring.
Het is een onmiskenbare verrijking “Allemaal willen we de hemel” te mogen lezen en een voorrecht dit werk te mogen aanbevelen.

Reacties op: Recensie Allemaal willen we de hemel

Bestel het boek bij Libris vanaf 21,99 Bestel het ebook bij Libris voor 9,99