Een andere Baldacci

30 maart 2015
Een boek met een mooi verhaal, waarbij ik Baldacci op een andere, maar mooie manier leer kennen. Vooral de onuitgesproken chemie tussen vader en dochter in een moeilijke situatie in hun leven maakte dat ik wilde blijven lezen. De leeftijd van zijn oudste kind komt overeen met mijn eigen kind haar leeftijd. Hierdoor is het begrijpen wat zijn struggles zijn erg goed te volgen.
De karakters in het verhaal zijn divers en maken een boeiend geheel, die eigenlijk uit het leven gegrepen is, maar ook de lezer aan het denken zet.
De spanning in het verhaal vind ik de vader die het moeilijk heeft om zowel vader als moeder te moeten zijn. Eigenliijk niet goed weet hoe hij dit moet aanpakken. Hij wil heel graag zijn kinderen bieden wat ze nodig hebben, maar heeft door zijn vroegere werk veel gemist.
Zijn innerlijke strijd van goed en kwaad, van wat wel en wat niet, van moedeloos en doorzetting vind ik een heel verwarmend om te lezen en beleven tijdens het omslaan van alle pagina's.