Informatieve boekje

04 november 2015
Aan mijn dochter las ik het prachtige boekje: Lekker ! Nee Vies! Voor. Het boek is geschreven door Werner Holzwarth en Theresa Strozyk. Edward van de Vendel was verantwoordelijk voor de bewerking van het boek.
We moesten lachen toen we dit boekje lasen. Op de cover zie ik vijf kinderen: toevallig heb ik ook vijf kinderen. Mijn dochter die is de jongste van al mijn kinderen. En die stelde al haar broers en zussen voor aan tafel met zichzelf. Het ene kindje kijkt boos naar spaghetti en het andere kind kijkt heel blij. Weer een ander kindje kijkt sip en een andere haalt zijn neus op. De laatste kind zit aan haar neus.

Als je het boek openslaat zie je schattige plaatjes van eten. Zo zie je aardbeien, ijsje, koek, zout, citroen, pannenkoeken enz.
“Op zondag braadt oma voor Sofie een kalkoen. Sofie vindt dat oma dat niet meer moet doen. Maar ik denk dat Bello er blij mee is! Die lust alles( behalve vis).”
Dit is echt een informatieve boekje voor kinderen. Stapsgewijs maken ze kennis met gerechten/eten. De leuke illustraties zorgden ervoor dat mijn dochter het boek vaker wilde lezen, dat terwijl ze echt niet van lezen houdt.

Mijn dochter vond het boek echt heel leuk. Ik moest het zelfs 4 keer voorlezen aan haar en nog kreeg ze er geen genoeg van. Daarna moest ik ook voorlezen aan haar vriendinnen. We hebben veel plezier beleefd aan dit boek. Wij zijn van mening dat andere kinderen dit ook erg leuk gaan vinden.