Mooi begin

Helga 09 december 2018
Vol enthousiasme ben ik begonnen aan de Hebban BuZz van Het meisje zonder naam. Ik lees vaak boeken over de tweede Wereldoorlog en was geïntrigeerd door de inleiding van het boek.
Lisa is een Joods meisje uit Duitsland van dertien die altijd al bang is geweest voor kleine ruimtes.
Haar moeder weet haar op Kindertransport te krijgen naar Londen. Daar wordt Lisa door haar nieuwe pleegouders opgevangen. Lisa is een dapper meisje die zich ongelooflijk snel aanpast aan de nieuwe situatie. Ze leert de Engelse taal en krijgt nieuwe vrienden. Maar dan begint de Blitz, de Duitse bombardementen op Londen.....
Helaas ben ik nog maar op pagina 80 maar ik ga het boek zeker uitlezen. Het is mooi geschreven en het is altijd interessant om een oorlogsverhaal vanuit een ander perspectief te zien.