Een nieuw Poirot verhaal, daar was ik zeker nieuwsgierig naar! Uiteraard niet door Agatha Christie zelf geschreven, maar wel in die stijl. De auteur is volgens mij redelijk goed in het opzet geslaagd. Poirot wordt neergezet als een intelligente, betweterige, irritante man, soms op het overdrevene af. Het tempo van het verhaal is trager dan bij de doorsnee thriller, maar halverwege wordt het steeds spannender. De schrijfstijl is vlot, maar af en toe moest ik toch eens een stukje herlezen om het goed te begrijpen.
Het verhaal speelt zich afwisselend af in Londen en in een plattelandsdorpje. De enggeestige dorpsmentaliteit zorgt voor vele intriges. De karakters worden goed uitgediept, zodat je meer inzicht krijgt in hun motieven en drijfveren. De hele opzet rond de moorden vond ik origineel bedacht. Helaas vond ik het einde van het verhaal teleurstellend. Er zijn teveel ongeloofwaardige wendingen.
Al bij al een goede thriller, maar het einde had beter gekund.

Reacties op: Goed, maar kon beter

Bestel dit ebook vanaf  €6,99 bij

Bestel dit luisterboek voor  €14,95 bij