Ik heb dit boek mogen lezen tijdens mijn vakantie in Italie. Tijdens mijn verblijf in een heel klein provenciaals Italiaans dorpje, heb ik dit boek met huid en haar verslonden. Ik heb namelijk veel passie voor de volgende ingrediënten: historie, mystiek, Italië en romance. Ik denk dat al deze componenten zeker vertegenwoordigd zijn in dit meesterlijke werk van Monaldi & Sorti. Het koste mij geen enkele moeite de proloog van het boek tot mij te nemen, in tegenstelling tot mijn eerdere rescecenten. Tijdens de kleine uurtjes in de nachtelijke omgeving met krekels en uilen op de achtergrond heb ik mij in een wereld gewaand van verrukking en spiritisme. Dit boek verdient een dikke pluim en ik kan niet wachten op een dergelijk vervolg van dit magistrale (research konings-) duo.