Geschikt voor een film

Qua schrijfstijl doet 'De verkeerde vriend' me denken aan de boeken van Patricia Highsmith, niet bepaald een van de minsten in het psychologische thrillergenre. Net als in haar boeken zit de hoofdpersoon in het boek van Gert-Jan van den Bemd, Werner, gevangen in een web waar hij steeds vaster in komt te zitten en er maar niet uit geraakt. Hij is door seks geobsedeerd, heeft niet echt een eigen mening en is daardoor heel gemakkelijk beïnvloedbaar waardoor hij steeds verder in de problemen raakt. Het boek is zeer beeldend geschreven en lijkt me daarom uitermate geschikt om te worden verfilmd, al gebeurt dat dan hopelijk beter dan wordt voorondersteld in het boek: 'De droom was het boek., de realiteit de matige verfilming'.