marijn herckenrath 05 januari 2014
solo-roman door het Child-gedeelte van het ijzersterke schrijversduo Preston&Child. het boek beschrijft de ontdekking over de grafkelder van de eerste Egyptische farao en natuurlijk de "vloek" die hierover uitgeroepen is. het verhaal is korter wat je normaal van het duo gewend bent, is gewoon 'n tussendoortje. dit blijkt dan ook. het verhaal heeft 'n groot John Saul-gehalte. het verhaal had ijzersterk kunnen zijn en naar mijn idee gemakkelijk 4 sterren kunnen behalen. de schrijver houd de spanning door het gehele verhaal er goed in. jammer genoeg heeft hij er 'n personage aan toegevoegd die het verhaal totaal voorspelbaar en breekbaar maakt. het betreft de vrouw van de arts die aan het onderzoekteam is toegevoegd. deze dame is 14 minuten in de "tunnel of light" geweest en heeft hier wat "contacten" aan over gehouden. deze dame is ook gelijk aansprakelijk voor het slechte en gemakkelijk plot. kan natuurlijk ook zijn dat het verhaal en deze personage te weinig is uitgediept. in Duitsland is 'n schrijver met het pseudoniem Jason Dark, die elke week (nu al rond de 1850 stuks) van dergelijke boekjes vol schrijft. jammer Lincoln, dit had zonder Jennifer het beste boek van je kunnen zijn, blijf voortaan gewoon samen schrijven

plot *
spanning ***
leesplezier ***
schrijfstijl *****
originaliteit **
psygologie met Jennifer *
psygologie zonder Jennifer ****

Meer recensies van marijn herckenrath