Heerlijk boek

Maya455 23 september 2018
Alleen dapper te zijn is de tweede roman van Edith Tulp. Haar eerste boek was de Bushsoldaat, een boek dat ik in 1 ruk uitlas. Voor een ieder die heeft gewerkt in Afrika in de ontwikkelingssamenwerking was t zeer herkenbaar maar toch ook verrassend.
In haar tweede boek combineert Edith wederom een Afrikaans avontuur met echte herkenbare maar ook verrassende personages. De schrijfster heeft genoeg zelfspot en fantasie om tot het einde te boeien. En tot mijn verrassing begon ik door t boek heen steeds meer sympatie te krijgen voor de in begin wat naieve Simone. je zou kunnen spreken van een coming of age- reis roman. Voor Afrika liefhebbers zeker een must. Voor mensen met een mening over ontwikkelingssamenwerking ook.