Vogelvrij

Sofie 06 november 2017

Om te beginnen een dankjewel aan Meis&Maas om mij de kans te geven dit leuke boek te lezen

Het begon voor mij al bij de cover ( zoals wel vaker) de rode kleur springt er meteen uit in mijn boekenkast , en de tekening net een grote speelkaart super origineel

Als je begint met lezen kan je gewoon niet meer stoppen het is net of de wereld om je heen verdwijnt je zit er gelijk helemaal in

Maar ik zal beginnen met een korte en spoiler vrije inhoud : het verhaal vertelt ons over Kellen een magier of nu ja magier in wording , op zijn 16de verjaardag moet Kellen bewijzen dat hij het in zich heeft een magier te worden en hiervoor moet hij aan bepaalde eisen voldoen , maar enkele weken voor zijn verjaardag beseft hij dat hij daar niet aan kan voldoen . Als dat maar goed afloopt

Het hoofdpersonage spreekt mij heel erg aan hij is anders dan zijn leeftijdsgenootjes en ik kan me heel goed in dat beeld verplaatsen . Wij zien het verhaal van uit zijn perspectief we voelen wat hij voelt we maken alles mee zoals hem .
Hoe benard zijn situatie ook is hij ziet er altijd de humor nog van in .

Het is echt een heel meeslepend verhaal dus als je houd van humor een vleugje magie spanning en veel avontuur is dit zeker een aanrader

Het enige minpuntje hij is toch zo snel uitgelezen ik droom alvast van een vervolg