The Book Girl 15 juli 2012
Een Chicklit met een dun thrillerlaagje

Bij het lezen van de eerste hoofdstukken kon ik mijn aandacht er niet goed bij houden, mijn gedachten dwalen steeds weg, het verhaal nam me niet in zijn greep. Te langdradig, teveel poepscheldwoorden die op den duur irritant werden, vermeldingen die er naar mijn mening niet echt toe deden, niet to the point komend, waar was ik aan begonnen? Wanneer het een eigen boek of een geleend exemplaar van de bibliotheek was geweest, dan was ik niet verder gegaan in dit boek, had het weggelegd en niet meer ingekeken.

En dat zou uiteindelijk, zo bleek later, toch jammer zijn geweest. In eerste instantie kabbelt het verhaal zich rustig voort, enigszins gelijkend op de populaire tv serie boer zoekt vrouw. Ook dit verhaal speelt zich immers af op een boerderij met drie kandidaten die voor 3 maanden mogen komen logeren bij de biseksuele boer Loek, in de hoop dat hij uiteindelijk voor een van hun zal gaan. We hebben te maken met de door haar ex-vriend gedumpte "burgertrutje" Fanna, de mannelijke seksverslaafde swaffelende homo Gerald en de hoogblonde stevige bitch Heavenly.

En ineens terwijl je het niet meer verwacht is er dan toch spanning in het verhaal; een lugubere vondst in de koeienstal, een poging tot wurging en de dood van een van de kandidaten. En toen waren er nog twee kandidaten over ...

Vanaf dat punt wil je verder lezen, hoe loopt dit af, wat zal er nog meer gebeuren, wie heeft dit alles op zijn geweten; is het een van de kandidaten, is het Fanna's ex-vriend, boer Loek, zijn moeder Agatha of toch cameraman Tom? Of zou het presentator Tristan zijn?

Het boek is in een vlotte schrijfstijl geschreven, leest makkelijk weg. Maar wel veel poepscheldwoorden, zeker in de eerste hoofdstukken. Naar mijn mening iets teveel van het goede.

Boer zoekt m/v; geen hoogstaand must-read boek, maar wel een aardig lees-lekker-weg boek voor tussendoor...

Meer recensies van The Book Girl