Er word weleens gezegd dat het nieuwe boek van Erik Persoons moeilijk in één categorie te plaatsen is. Als ik er een gooi naar zou doen zou ik zeggen; Een psychologisch-suspense-drama met een vleugje whodunnit.

Suspense is een Engelse term die zoveel betekend als "afwachten in spanning" en dat is precies wat we van heel dichtbij meemaken in dit boek. Stel je voor dat je als net gescheiden moeder, op een nieuwe locatie, je 10 jarige dochter verliest en daarna machteloos een politieonderzoek moet afwachten... Of is er toch iets dat je kan doen? Joyce vermoed dat het dorp en zijn inwoners meer weten dan ze doen doorschijnen. Als ze haar dochter levend wil terugzien, zal ze de puzzel moeten oplossen, maar het dorp geeft wel heel traag de stukjes vrij. Ondertussen tikt de klok...

Een sterke prestatie van Erik Persoons, die met zijn twee eerste boeken liet zien dat hij kon schrijven, maar met dit boek toch echt wel de homerun sloeg.

Reacties op: Opnieuw een slapeloze nacht, onder de schemerlamp! :)