×

Review: Italiaanse toestanden - Tamara Haagmans

op 26 maart 2021 door

Schrijfster Tamara Haagmans ken ik nu enkele jaren. Sinds ze de vehalenwedstrijd van de Valentijnsprijs won, volg ik haar en heb haar ook een paar keer mogen ontmoeten (elke keer leuk!). De meeste van haar boeken heb ik gelezen en ik kijk steeds weer uit naar iets nieuws van haar hand. Ik was dan ook blij toen ik zag dat er twee nieuwe verhalen van haar uit zouden komen: de novelle Italiaanse toestenden en de roman Met een beetje geluk.

De roman Met een beetje geluk komt in juni uit, maar nu in maart is er de novelle: Italiaanse toestanden. Ideeen heeft Tamara genoeg en zo ook deze over een knappe onbereikbare rijke Italiaanse hunk. De uitgeverij van Tamara weet goed wat ze met haar in huis hebben gehaald en lieten haar het idee uitwerken om het direct als ebook uit te geven.

Italiaanse toestanden dus. En dat is een prima titel die de lading dekt. Het is de redelijk naïeve Fleur die werkt als fotograaf bij een glossy tijdschrift dat leeft van de ups en downs van VIP"s. Fleur wordt naar Italië gestuurd met de opdracht een foto te scoren van Stephano Visconti. Maar hoe? Niemand weet hoe hij eruit ziet en er is nooit een foto van hem geplaatst. Het geluk lijkt op haar hand te zijn, als ze in contact komt met Raoul, de chauffeur van Visconti en haar Italiaanse avontuur begint.

Wat een heerlijk verhaal, ik kan niet anders zeggen. Het is vrolijk en luchtig met mooie locaties en de nodige humor. Raoul is yummie en Fleur valt als een blok voor hem en zit vervolgens in een enorme tweestrijd over haar opdracht. Op het einde lijkt alles in de soep te lopen (en zo hoort het ook in een verhaal als deze), om daarna lekker feelgood te eindigen.

Als lezer weet je al snel wat er werkelijk speelt, maar dat is alleen maar leuk. Ik zie de recensies alweer voor me waarin staat: Het is wel voorspelbaar. Nou en? Even lekker wegdromen met een romantische verhaal vol humor in het mooie Italié. Geef mij elke dag zo'n verhaal en ik loop elke dag met een enorme grijns op mijn gezicht blij te zijn.

Bedankt LS voor het mogen lezen van dit ebook, maar vooral bedankt Tamara voor weer een heerlijk verhaal.

Reacties op: Review: Italiaanse toestanden - Tamara Haagmans