Gelezen boeken 2019: juli
Plannen voor deze maand zijn: nog twee boeken lezen voor de longlist van de Hebban debuutprijs. 0 of 5 sterren boeken van de VN Detective en Thriller Gids 2019. Verder heb ik nog veel boeken liggen die ik heel graag wil lezen. Dus eerst de moetjes (is geen straf hoor) en dan weer een aantal boeken lezen die al lang op de plank liggen.
91 Laat me niet alleen - Sarah Armstrong
Niet mijn boek. Ik vond dat ze nogal rare keuzes maakte. Hoe ver ik zou gaan om een kind te redden, heel ver, maar niet op deze manier. 3*
92 Laura H. - Thomas Rueb
Boek gelezen voor de Longlist van de Hebban Debuutprijs. Omdat het op 1 augustus bekend wordt gemaakt kan ik erover schrijven. Erg indrukwekkend. Het blijft een apart verhaal, maar goed geschreven. Ebook 4*
93 Natan Z - Arjan Alberts
Een super goed verhaal, als je één keer begint kan je het boek niet meer wegleggen. Ik vond alleen het einde een beetje snel gaan, dit had iets meer uitgewerkt mogen worden. Maar een geweldig debuut, gelezen voor de Hebban debuutprijs. 4* Eigenlijk 4.5 maar dat kan helaas niet en een 5 vond ik weer teveel, omdat ik toch een puntje van kritiek heb. e book
94 Alles tussen jou en mij - Susan Wiggs
Wel een leuk verhaal, maar een beetje te voorspelbaar. Luister 3*
95 Mijn ware verhaal - Karin Bloemen
Met haar ware verhaal hoopt ze dat iemand die ook misbruikt wordt op tijd zijn of haar mond open doet. Ik hoop voor Karin en deze persoon ook dat dit lukt. ebook 4*
96 De uitverkorene - Igor Znidarsic
Spannend en knap hoe je mee kan kijken in het hoofd van een psychopaat. Boek stond op de longlist van de Gouden Strop, maar heeft het niet gehaald. papier 4*
97 Die ene patiënt - Elles de Visser
Via Bookchoice heb ik dit boek geluisterd, erg interessant waarom sommige patiënten een arts heel anders kan laten kijken. Luister 4*
98 De Fluisterman - Alex North
Met de Thriller Club hebben we dit boek met zes man gelezen, hier kan je lezen wat wij ervan vonden. papier 4*
99 Tik Tak - Chris McGeorge
Had er veel wisselende meningen over gehoord, maar ik vond het wel leuk en orgineel. Papier 3*
100 Het meisje dat van IS won - Farida Khalaf
Bijzonder waargebeurd verhaal, heeft mij erg tot denken gezet. Luister 4*
101 Huis vol leugens - Nicci French
Doordat ik me met name zo ergerde aan hoofdpersoon, de keuzes die ze maakte kon ik niet meer dan 3* geven. Papier.
102 Drie minuten - Roslund & Hellstrom
Weer genoten van Piet Hoffmann en Ewart Grens. Spannend en zeer goed uitgewerkt. Gelezen voor de spot van seriepersonages bij de Thriller Club papier 4*
103 Voorbij Voorbij - Clairy Polak
Wat een fijn en goed boek over hoe het is als je man dement wordt. Het gaat deels op haar eigen leven, wat zij en haar man hebben meegemaakt. Papier 4*
Deze keer niet erg uitgebreid, liep erg achter met het verwerken van de gelezen boeken. Maar hierbij toch de bijdrage voor juli. Ik heb in totaal 13 boeken gelezen. Het valt mij op dat ik geen boek gelezen heb met 0 of 5 sterren van de VN Detective en Thrillergids.
Volgende maand heb ik vakantie, ik heb er zin in.