Aanwijzingen voor de schepper

Wie rijk wil worden, moet geen poëzie schrijven. Het is een waarheid die al bijna een cliché is geworden. 'Ik kan ervan roken,' grapte de Dordtse dichter C. Buddingh' ooit, 'maar niet meer dan twee kistjes sigaren per jaar.' Wie rijk wil worden, moet geen poëzie uitgeven, is een andere variant, waaraan sommige uitgevers zich nauwgezet houden. Andere, minder commerciële en meer idealistische uitgevers beschouwen poëzie in hun fonds terecht als een literaire verrijking en als een onmisbaar onderdeel van de literatuur. Zo ook uitgeverij Liverse, gevestigd in Dordrecht. Met deze bloemlezing start de uitgeverij een nieuwe poëziereeks van Nederlandse en vertaalde poëzie, onder redactie van Kees Klok, de Bordeauxreeks, genoemd naar het pakhuis Bordeaux in de Dordtse Wijnstraat, waar zich ook het kantoor van Liverse bevindt. Vanwege de band met Dordrecht, bevat deze opening van de Bordeauxreeks werk van hedendaagse Dordtse dichters, of dichters die een speciale band hebben met de oudste stad van Holland.

Is Aanwijzingen voor de schepper het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Aanwijzingen voor de schepper