Aarde-werk

Het drama van Aarde-werk speelt zich van begin tot eind op de Aarde af. Het is een beklemde wereld in de niet te verre toekomst. Het lot van miljarden wordt bepaald door nu al actuele zaken als voedselschaarste en milieuvervuiling. Een gruwelijk waarschijnlijk drama: geen vreemde monsters dus uit het heelal. Geen ongeloofwaardige superman om de mensheid te redden. Een drama met gewone mensen, die uit elk lapje grond een handvol voedsel wringen. Gewone mensen, belaagd door hun eigen kunstmest en landbouwgiffen... en door een teveel aan gewone mensen. Toch is dit niet weer zo'n geijkte vertelling over de overbevolking van het jaar 2000. Het aangrijpend relaas geeft te denken: misschien komt er een oplossing - al is die oplossing dan niet het fondanten heilsideaal waar we van dromen.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Aarde-werk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Aarde-werk