Afspraak in Wonderland

Rank 3543 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
De ouders van Oscar zijn pas uit elkaar. Oscar is best trots op zijn nieuwe kamer bij papa. Maar hij mist mama. Daarom spreekt hij elke avond met haar af in Wonderland. In die fantasiewereld vol herinneringen beleeft Oscar een knotsgek avontuur.
Wanneer ouders uit elkaar gaan, zijn ook de gevolgen voor kinderen niet te onderschatten. Daarom is het zo belangrijk om dit onderwerp met hen te bespreken en te luisteren naar de vragen waar zij mee zitten.
Afspraak in Wonderland vertelt het verhaal van Oscar die zijn weg zoekt in de nieuwe situatie. Daarnaast is er een uitgebreid informatief luik waarin vragen van kinderen centraal staan. Is het mijn schuld? Ziet mama of papa mij niet meer graag? Kan ik nog naar dezelfde school blijven gaan? Wat als mama of papa verliefd wordt op iemand anders? Om deze en vele andere vragen te beantwoorden, gingen de auteurs te rade bij kinderen en volwassenen die zelf een scheiding meemaakten. In het boek worden handvaten aangereikt om een open en eerlijk gesprek aan te gaan met kinderen.

Junior
Davidsfonds