ALICANTE en omgeving

ALICANTE en omgeving

Alicante, de hoofdstad van de gelijknamige provincie, wordt in de reisgidsen ondergewaardeerd. Al biedt de stad geen grote monumenten als het Alhambra of de moskee van Córdoba, dit wordt ruimschoots vergoed door de gezelligheid en intimiteit.
Dit boek is geen reisgids in de ware zin van het woord. Het is meer. We nemen de lezer mee naar verrassende hoekjes, wijken en pleintjes en geven ook aandacht aan achtergronden, waartoe historische feiten en legenden behoren.
Natuurlijk wordt ook voldoende aandacht geschonken aan wat er te zien is, zoals het grote kasteel van Santa Bárbara, de enorme gemeentehuis, merkwaardige parken en plantsoenen, musea en curieuze gebouwen, maar het is niet alleen het wát. We lezen ook het hoe en het waarom.
Alicante op een andere manier ontdekken en stilstaan bij details waar men normaal gezien overheen zou kijken. Het maakt van dit boek een verrijkende kennismaking met een stad die in vele reisgidsen beschreven wordt als een oord waar het goed om te vertoeven is, al is het dan voor enkele dagen. Maar ook de naaste omgeving heeft wat te bieden, zowel voor de kunstliefhebber als de vakantieganger die gewoon ontspanning zoekt.
Reizen & Talen
Brave New Books